8 טיפים שיעזרו לכם לעצב לוגו ביעילות רבה יותר


לעצב לוגו זו בהחלט לא משימה פשוטה בעיקר כשמתבקשים לעצב לוגו ללקוח שמוצריו או שירותיו זרים לך.
אז, איך ניגשים לעבודה? הנה לכם כמה טיפים שעזרו לי לגשת לאתגר בקלות רבה יותר.


טיפ #1 – לא יודעים? לא להתבייש לשאול
לכל עסק, מהגדול ביותר לקטן ביותר, יש סיפור. את הסיפור הזה אני מנסה להבין לעומק, עד כמה שאפשר, מבלי להטריח את הלקוח שלי יותר מידי. כמובן שזה עניין סובייקטיבי יש לקוחות שישמחו לשבת עמכם על כוס קפה ולספר לכם איך העסק קם ומה הוא החזון שלו ומנגד יש אנשים שיאבדו את הסבלנות מהר. איך פותרים את הבעיה הזאת? אני, לצורך העניין, הרכבתי לעצמי שאלון המכיל את כל האינפורמציה שאני צריכה (ולא יכולה להשיג בכוחות עצמי) בשביל להתחיל בסקיצות שלי.
אחרי השיחה הראשונה עם הלקוח אני מוסיפה או מסירה שאלות מהמסמך, בהתאם לאופי השיחה שהייתי בינינו ולבסוף שולחת את המסמך כחלק מטופס ההזמנה.


טיפ #2 – להתחיל על דף
עכשיו כשאתם יודעים מה אתם הולכים לייצג בלוגו שלכם זה זמן טוב לגבש רעיונות.
הצעה שלי אל תתחילו ב Photoshop\Illustrator, מפני שזה לוקח יותר זמן. רמת הידע שלך ב Photoshop\Illustrator או יכולות הציור שלך לא רלוונטיות במקרה הזה. לקשקש את מה שעובר לנו בראש על הדף, זה יעיל הרבה יותר.
מעבודה לעבודה, הקשקושים האלה הופכים למשהו שיותר נעים להסתכל עליו. בשלב מסוים גם מי שלא צייר, כמוני לצורך העניין, מתחיל להתאהב בהם ולהיקשר אליהם.


טיפ #3 – I don't want to miss, because of the kiss
חשוב להכיר את הביטוי KISS שעיקרו הוא לשמור על פשטות ולוותר על מה שלא חיוני לעבודה.
פשטות היא דבר חשוב. הפשטות מקלה על הצופה לזהות את הלוגו ועוזרת לנו לשמור עליו ללא תלות בתקופה (באנגלית זה נקרא timeless logo).
כל כלל שאנחנו מכירים בעיצוב הוא איננו חוק ברזל; זה בסדר לשבור מידי פעם מוסכמות רק ככה העולם מתקדם (בעיקר לצורך קריאייטיב) אז, אם ביצוע הרעיון דורש ויתור על עקרון הפשטות אך עדיין עומד בשאר העקרונות של עיצוב לוגו טוב לכו על זה! דוגמא טובה לכך, היא הלוגו של Toblerone הלוגו מסתיר בתוכו דב. אם העיצוב היה פשוט יותר ההסתרה של הדב הייתה קשה יותר ואולי בלתי אפשרית.
toblerone

טיפ #4 – תאומים זהים זו בעיה ושלישיה זהה זו טריפל בעיה
אני נוהגת להעביר ללקוחות שלי שלוש סקיצות ומתחשבת בעובדה שלכל אחד יש את סגנון העיצוב המועדף עליו. נסו להבין מה הוא הסגנון, אך השתדלו לא לבזבז זמן רב מידי ברדיפה אחר התשובה לשאלה הזאת.
כשאני יוצרת את הסקיצות – אני מנסה להבדיל אותם אחת מהשנייה כמה שאפשר – בכדי שהלקוח יוכל לבחור את הסקיצה המועדפת עליו. בתיק העבודות שלכם, תציגו מה שנראה לכם אבל ללקוח תציגו מה שכדאי לכם.


טיפ #5 – הסבירו ללקוח שלכם בצורה ברורה ותמציתית את תהליך העבודה שלכם
לוגו מצריך זמן רב של עבודה, מעצם היותו הפנים של הגוף אותו הוא מייצג. צרו לעצמכם אינפוגרפיקה נחמדה, אשר תציג את התהליך שאתם עוברים.
היתרונות שביצירת אינפוגרפיקה הם:
  1. יכולות העיצוב וההבעה שלכם באים לידי ביטוי בדרך נוספת
  2. אתם מרוויחים את אמון הלקוח שלכם במקצועיות שלכם
  3. אתם מקבלים את הזמן הדרוש לכם לביצוע העבודה, מבלי לקבל deadline לא הגיוני מהלקוח והערות בסגנון: "תוכל להעביר לי את הסקיצות עד הצהריים?" או "זה מוכן?" שעה לאחר השיחה הראשונה שלכם עם הלקוח.
logo design process
Clementine Creative

טיפ #6 – צריך לדעת מתי לשחרר את הלקוח לחופשי ולהכין לכך את הקרקע מראש
עבדתם קשה והלקוח עדיין לא מרוצה? הסדירו מראש את עניין התשלום על שעות העבודה שלכם והגדירו מה הם הגבולות שלכם.
לצורך העניין, הגדרתי ללקוחותיי שבכל סקיצה – אני מוכנה לבצע עד 3 שינויים ומעבר לזה אני גובה תשלום נוסף על העבודה. בתחילת הדרך שלי, נהגתי לבצע אין סוף שינויים בכל סקיצה. הנזק שנגרם מכך  יחס עלות-תועלת נמוך.
המסקנה שנובעת מהסיפור – להגדיר הכל מראש ולא לתת לעצמינו לשקוע בבוץ טובעני. תדאגו שהלקוח לא יצא מאוכזב ממשהו, שהוא לא ציפה לו מראש. כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל תנסו לנתח את הסיטואציה ולפעול בהתאם.
שימו לב במידה ולא הייתם ברורים מספיק בהתחלה, אז כדאי ללכת לקראת הלקוח! גם אם הדבר אינו משתלם מבחינה כלכלית. השם שלך חשוב יותר.


טיפ #7 – ישנן דרכים רבות כל כך להשתמש בלוגו - רצוי לחשוב על מרביתן כשמעצבים לוגו
כשאני יוצרת סקיצה, אני מתחילה משחור לבן ומנסה להלביש אותה בכל מיני דרכים, על כל מיני מוצרים שונים.
נסו להגדיל ולהקטין את הלוגו שלכם ושימו לב שהוא עדיין מספר את הסיפור שלו.
LinkedIn logo options
LinkedIn logo options

טיפ #8 – אם הלוגו שלך מכיל חוקיות ברורה, הוא לא חייב להישאר אותו הדבר בכל הצגה
האמת, מדובר בצעד אמיץ ובטיפ הזה צריך להשתמש בתבונה!
יצרתי לעצמי דמות והשקעתי בה את מלוא המחשבה, שאני משקיעה בכל לוגו שאני מעצבת. בניתי סביבה עולם שלם ואני ממשיכה לבנות אותו כל הזמן. האמת שאני לא הראשונה שעשתה את זה, מוכרים ממני עשו את זה. מכירים את הרובוט החמוד הזה?


אוקיי חברים זהו בינתיים.
אם אהבתם את הפוסט שתפו אותו, אם לא אשמח לדעת למה:)

5 comments:

  1. מעניין, לא הכרתי את הקטע עם טובלרון.
    בנוגע למה שאמרת על "להתחיל עם דף" – אני לא סגור שזה מתאים לכולם. הרבה גרפיקאים בימינו נטו לא יודעים לייצר סקיצות ללא עזרת אדובי :)
    כמו כן, אם כבר הצגת את ה "רבוט" של אנדרואיד — שווה לספר קצת על ההיסטוריה מאחורי הבחירה של גוגל. חבל לא לנצל את הבמה.

    ReplyDelete
    Replies
    1. אולי זה לא מתאים לכולם אבל אני בכל זאת ממליצה לנסות.
      בנוגע לאנדרואיד - אני אקדיש לזה פוסט נפרד.

      Delete
  2. כתבה מעולה :)
    מחכה לכתבות הבאות.

    ReplyDelete
  3. החכמתי.
    אחד הדברים הקריטיים ביותר הוא תהליך יצירת הלוגו עצמו.
    קיימים/מתוכננים פוסטים נוספים בנושא עיצוב לוגואים ומיתוג?

    ReplyDelete